2009年6月22日月曜日

"Return to the Heart of God " by Robert Perry 6/17

5. We then projected the cause of our suffering onto the world, producing the illusion that it had sinned against us and had robbed us of our happiness.

5.1. A law of mind is that mind causes its own experience.

心の法則とは心が自分自身の経験を引き起こすことである。

5.2. Projection is the dynamic whereby causation is thrown outward: what our mind has caused now seems thrust upon us from without.

投影とは因果関係を外に投げかける原動力である。すなわち、私たちの心が引き起こしているものが外側から私たちを追いやっているように見えることである。

5.3. Projection is motivated by the desire to get rid of our guilt, but its deeper motivation is the desire to make us powerless to change our beliefs.

投影は私たちの罪を取り除きたいという欲求によって動機づけられているが、そのより深い動機は自分の信念を変えることに対して自分を弱体化する欲求である。

5.4. Projection produces a world that seems to have enormous power over us.

投影は私たちに莫大な力を及ぼすように見える世界を産出する。

5.5. Through projection, our self-imposed pain appears to come from an attacking world.

投影を通して、私たちが自らに課した苦痛が、攻撃する世界から来るように思える。

5.6. Our guilt, projected outward, has produced a punishing world.

私たちの罪悪感が、外的に投影されて、苦痛をもたらす世界を産出する。

5.7. Our primary experience of this world is that it attacks us in manifold ways, that it has done us wrong, that it has taken our happiness from us.

この世界で私たちが持つ最初の経験は、世界が様々な仕方で私たちを攻撃し、害し、幸福を奪い去ることである。

0 件のコメント: