2009年6月22日月曜日

"Return to the Heart of God " by Robert Perry 7/17

6. Our solution: acquire happiness by rearranging our external world.

6.1. Our conscious self-image is “the face of innocence,” that of a good self trying to make its way through an unjust world.

私たちの意識する自己イメージは“罪のない[無垢な]顔”をしていて、それは不正な世界を通って進んでゆこうと試みる良き自己の顔である。

6.2. We respond to the world’s attacks by defending ourselves.

私たちは自分自身を守ることで、世界の攻撃に対処する。

6.3. We attempt to fill our needs with external things, situations, and events, based on the belief that we are inherently lacking.

私たちは外的な事物、状況、出来事で自らの必要を満たそうと試みるが、それは自分が本来的に欠乏状態にあるとの信念に基づいている。

6.4. A major need we seek to satisfy is the need to feel innocent.

私たちが満足するために追求する主要な必要は、無罪[無垢]であると感じるための必要である。

6.5. Another major need is the need to feel special.

もう一つの主要な必要は特別であると感じる必要である。

6.6. In our search for happiness, the body is both a means and an end.

私たちの幸福追求において、身体は手段でもあり目的でもある。

6.7. The crowning gift we seek, which incorporates all of the other gifts, is special love.

私たちの探す最高の贈り物は、他の贈り物すべてを一体化したものであって、特別な愛である。

6.8. All of our seeking attempts to get something from the world, for which we generally must pay something back.

世界から何かを獲得しようとする私たちの探し求める試みはすべて、概してそれに対する代償を要する。

0 件のコメント: