2009年6月23日火曜日

"Return to the Heart of God " by Robert Perry 9/17

8. Our “solution” is an attack and so, like the original problem, is an attack on ourselves.

8.1. Beneath the victim level is the ego proper, which is pure, unprovoked attack.

犠牲者のレベルに隠れているエゴに固有のものがある。それは純粋な、挑発に基づかない攻撃である。

8.2. The victim level is an excuse to attack, produced by projecting our own attack outward.

犠牲者のレベルは攻撃の弁解であり、自分自身の攻撃心を外側に投影することによって生まれる。

8.3. The ego promises that attack will get us safety and happiness. This simply tricks us into accumulating guilt, to which it is attracted.

エゴは攻撃が私たちを安全にし、幸福にすると約束する。これは単に私たちを欺いて罪悪感を募らさせるもので、それは罪悪感に魅了されている。

8.4. The ego promises that getting will fulfill us and defending will protect us. This tricks us into accumulating lack and vulnerability.

エゴは獲得が私たちを満たし、防御が私たちを守ると約束する。これは私たちを欺いて欠乏と脆弱さを募らさせる。

8.5. The ego promises us joy through bodily pleasure. This tricks us into making separation real.

エゴは私たちに身体的快楽によっる喜びを約束する。これは私たちを欺いて分離を実在的にさせる。

8.6. The special relationship is the biggest false promise of all, the one that motivates us to pursue all of the ego's false promises.

特別な関係はその中でも最も大きく間違った約束[契約]で、それはエゴの間違った契約のすべてを追求するように私たちを刺激する。

8.7. Through our normal daily activities the ego is carrying out its ancient attack on God.

私たちの通常の日常的な諸活動を通して、エゴは神へのいにしえから続く攻撃を遂行している。

8.8. All that the ego does is really designed to attack us, kill us and send us to hell.

エゴの行うすべては本当に我々を攻撃し、殺し、地獄に送ることをもくろんでいる。

0 件のコメント: