2009年6月22日月曜日

"Return to the Heart of God " by Robert Perry 8/17

7. Our search for happiness is actually an expression of resentment and a quest for vengeance on the past.

7.1. Underneath our conscious face of innocent is the victim level, a place in us where we are enraged over what we think the world has done to us.

私たちの意識にのぼる無垢な顔の下に、犠牲者のレベルがある。それは私たちの内なる場所で、そこで私たちは世界が自分にしたと思っていることに激怒している。

7.2. The victim's primary perception is that other people are sinful.

犠牲者の持つ主要な知覚は他人が罪深いということである。

7.3. In this place we believe that past injustices have given us the right to resentment, restitution, and revenge.

この場所で私たちが信じるのは過去の不正行為が私たちに怨恨[ルサンチマン]、損害賠償、復讐の権利を与えるということだ。

7.4. Our attempt to rearrange the world is based on anger, resentment, grievances.

世界に復讐しようとする私たちの試みは怒り、怨恨、憤りに基づいている。

7.5. In our giving and in our suffering we constantly send the message, “I suffered because of you. Therefore, you owe me.”

私たちが与えることや被害を被ることにおいて、私たちが絶えず送っているメッセージがある。それは「私はあなたのせいで被害を被った。したがってあなたは私に借りがある」ということだ。

7.6. We seek vengeance through subtle attempts to re-enact the past and reverse past “injustices” against us.

私たちは、過去を再演し、自らになされた過去の“不正行為”をひっくり返すという微妙な試みによって復讐しようとする。

0 件のコメント: